Náplň práce koordinátora EVVO ve školním roce 2022/2023
Aplikovat koncepci EVVO do všech předmětů ZŠ a mimoškolních aktivit žáků školy.
Zachovat podíl EVVO v projektových dnech školy. Zvýšit využívání současných nabídek státních i nestátních institucí, odborníků i laiků, zaměřujících se na rozvoj EV.
V souladu s rozvojem EVVO ve škole měnit vnitřní podmínky školy (ekologizace provozu školy). Při výuce využívat vnější prostředí okolí školy (významná oblast Jahodná), regionální tradice.
Zajistit vzdělávání pedagogů v EV.
Šířit dobré jméno školy propagací školy na veřejnosti (využívat www stránky školy, města, místní, regionální i státní tisk), účastnit se akcí na veřejnosti, organizovat aktivity pro veřejnost.
Využívat badatelství k objevování přírodních zákonitostí.
Náplň práce koordinátora environmentálního vzdělávání a výchovy
Koordinuje tvorbu školního programu EVVO – dlouhodobého strategického dokumentu, který pro každý školní rok doplňuje aktuálním akčním programem, který je v souladu s Metodickým pokynem MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) z r. 2008. V přípravné fázi spolupracuje s vedením školy, ostatními zaměstnanci a partnery školy. V souladu s evaluačním plánem školy každoročně připravuje vyhodnocení naplňování školního programu EVVO (součást výroční zprávy školy).
Koordinuje realizaci EVVO ve škole – organizuje ekologické akce a osvětu či k jejich organizaci přispívá.
Prohlubuje svoji odbornou kvalifikaci, účastní se průběžného dalšího vzdělávání pedagogů (DVPP) – kurzů a seminářů.
Koordinuje přípravu a naplňování plánu dalšího vzdělávání všech zaměstnanců školy, pedagogů i správních zaměstnanců v oblasti EVVO, zprostředkovává jim nabídku aktuálních vzdělávacích příležitostí – ve spolupráci s vedením školy.
Zprostředkovává zaměstnancům školy aktuální informace týkající se ochrany životního prostředí, zachování nebo obnovy udržitelného rozvoje regionu, mj. zajišťuje vhodné publikace, časopisy, exkurze.
Podněcuje ekologizaci provozu školy, přispívá k výchově příkladem – konzultuje se správními zaměstnanci náměty pro ekologizaci jejich činností (kuchařky – stravování, uklízečky – čisticí prostředky, školník – energetické úspory apod.).
Přispívá k ekologizaci výchovně‑vzdělávacího procesu – konzultuje s pedagogy náměty pro zařazení EVVO do jednotlivých předmětů, předkládá vedení školy návrhy k zakoupení vhodných pomůcek, učebnic apod.
Iniciuje spolupráci školy s dalšími partnery v oblasti EVVO, např. společně s rodiči nebo neziskovými organizacemi pečuje významné krajinné prvky v okolí školy, navazuje kontakty školy se středisky ekologické výchovy a přispívá k využívání jejich nabídek k terénní výuce aj.